torsdag den 8. juli 2010

Ballonkjole

Ballonkjolen er fra Karen Noe. Jeg havde oprindeligt købt Linea hør til kjolen, men kunne slet ikke ramme strikkefastheden, da jeg strikker ret løst, så hørren har jeg brugt til endnu en Yothakas tunika, som mangler montering.
På lageret havde jeg Merino Silk fra Hjertegarn, 10 nøgler købt på tilbud til 10 kr. pr. nøgle, og strikkefastheden passede perfekt på pind 3½.
Kjolen var sjov at strikke med de skæve domino tern, selv om jeg gik lidt vild i den første firkant. Jeg kom hurtigt på sporet, og så tog det ikke så lang tid at strikke kjolen. Garnet blev næsten brugt op.
Resultatet er blevet godt, synes jeg, kjolen er dejlig at have på, selv her i sommervarmen, men bliver dog nok først brugt til efteråret.

5 kommentarer:

Mariann sagde ...

Den er blevet rigtig fin, og farven er virkelig flot :-)

Mette G. sagde ...

Hvor er den bare lækker!! Er den meget tung? Jeg har én liggende næsten færdig i bomuldsgarn og jeg overvejer, om den simpelthen bliver for tung :-(

Inge sagde ...

Nej, Mette, den er ikke så tung, men merino silken er et forholdsvis let garn. Jeg tænker at den bliver tung i bomuld, men der er jo også forskel på bomuldsgarn.

Hassan sagde ...

Flot Flot. Jeg fik min mor til at prøve at lave noget lign.

MEGET FLOT STYKKE ARBEJDE!

//
PS: vil du besøge min blog og blive fast læser? eller se de reklamer jeg har liggende http://digiblognews.blogspot.com/

Lucas sagde ...

du har en hyggelig blog:-)

:-)

vil du måske tjekke min og så må du meget gerne blive fast læser!