mandag den 22. juni 2009

Islænder i sommervarmen

Denne trøje har været meget længe undervejs, det er vist mindst 2 år siden, jeg startede på den. Jeg strikkede hurtigt bærestykke og bul, men ærmerne kunne jeg ikke rigtigt få lavet.
Men nu er ender hæftet og den er vasket og resultatet er godt, synes jeg.
Trøjen er strikket i Hifa 2, i øvrigt garn, der har ligget på hylden i mindst 10 år. Mønsteret er taget fra Ålafoss Lopi opskriftshæfte nr. 18, købt hos Garngalleriet, men mønsteret er så omregnet til det noget tyndere garn v.hj.a. en omregner, jeg fandt på nettet. (Jeg kan ikke lige finde den igen).
Hermed er et mangeårigt ønske opfyldt, om at eje en islænder med rundt bærestykke. Hvis man da kan kalde denne noget lettere kvalitet for en islænder.

3 kommentarer:

Birgitta sagde ...

Hej
Din tröja ser jätteskön och varm ut. Jag gillar sjalen på inlägget före. Den är så läcker i färgen.
Ha det så gott.
Kramis Birgitta

Ulla sagde ...

Meget fin trøje! jeg tror, at du får brugt en tynd islænder mere end en i "rigtigt" garn :-D

Jette sagde ...

Hvor er den flot, og ærmer har det med at vente længe i kurven, ved ikke hvorfor. Og mere anvendelig når den er i tyndere garn.