mandag den 30. marts 2009

Flere sekskanter


Så har jeg taget mig sammen til at lave dette tørklæde færdigt. Der skulle bare hæftes ender, hækles kant og det skulle vaskes og spændes op.
Tørklædet er strikket efter denne opskrift fra JoJoLand, og garnet er det originale, købt samme sted. Jeg blev dog lidt træt af at strikke sekskanter, og syntes at dimensionerne var bedre til et tørklæde med kun tre rækker sekskanter, så det endte det med. Sekskanterne er strikket ude fra, idet der samles masker op på de sekskanter, der allerede er strikket. Garnet er lækkert blødt og med fine farveskift.
Dejligt, at få et projekt færdigt.

5 kommentarer:

Life Looms Large sagde ...

What a beautiful and interesting scarf!! I would definitely get tired of knitting hexagons - but the end result is really cool!

Sue

Fríða sagde ...

sikke et specielt og supersmukt törklæde!
kh.fra Island
Frida

Jette sagde ...

Nej, det havde jeg helt glemt, har nemlig før haft kig på det tørklæde, det er bare så flot, men helt svidt det ud igen. Nå, det må blive en anden gang. Fint arbejde du har lavet.

Birgitta sagde ...

Hej!
Vad roligt atthitta en ny bekantskap på nätet. Har tittat på alla dina bilder och fann mycket intressant att titta på. Jag är också vävare.
Birgitta

Helene sagde ...

Hej Inge.

Jeg er afgangselev på Margrethe Skolen i kbh og har som en del af min inspiration strik og sekskanter/snefnug/blonder og er dybt forelsket i et af dine gamle indlæg fra 30.3.09. Det tørklæde med de fineste blondeagtige strikkede sekskanter er lige noget jeg kan have med i min kollektion, så jeg tænkte om du vill hjælpe mig ved at sende mig opskriften på en sekskant? Jeg har en del andre men de fleste er hæklede.