onsdag den 21. oktober 2009

Mere 'interleaved threading'

Så er der et tørklæde mere færdigt i teknikken med 'interleaved threading'. Denne gang vævet i schappe silke 30/2, som jeg købte hjem fra England herfra. Jeg er stort set tifreds med resultatet. Kvaliteten er lækker, og både opsætning og vævning gik superlet. Jeg var så optaget af at blive færdig, at jeg vævede tørklædet på en dag, klippede ned, lavede frynser, vaskede og strøg og havde tørklædet på næste dag. På væven sidder der trend til et tørklæde mere, der skal have en anden islætsfarve og et andet mønster.


Vævet på 16 skafter på computervæv med 15 tr./cm. i trenden og ca. 10 tr./cm. i islættet.

4 kommentarer:

Birgitta sagde ...

Hej! Mycket snygg halsduk. Färgen är bara så läcker.
Ha det gott!
Kramis Birgitta

charlotte sagde ...

Dette er bare fantastiskt vakkert! Minner meg om vann i bevegelse.

Ulla sagde ...

Det er da vist turbovævning. Meget fint tørklæde, jeg er vild med farven.

Anonym sagde ...

Who knows where to download XRumer 5.0 Palladium?
Help, please. All recommend this program to effectively advertise on the Internet, this is the best program!