søndag den 2. august 2009

Så lykkedes det

Endelig er det lykkedes for mig at lave en opsætning med 'interleaved threading', som jeg er blevet inspireret til fra Sandras blog. Det har krævet en del eksperimenteren, hvor jeg har rittet om 3 gange og søllet om 2 gange. Det har pint mig, at jeg ikke kunne opnå det rigtige udtryk. Men nu er den der.



Jeg plejer ikke, at være god til at eksperimentere, og havde da også accepteret den første opsætning og vævet næsten 60 cm. Men det pinte mig at det ikke lignede de flotte vævninger jeg havde set på Sandras blog. Først troede jeg, at tætheden var forkert, så jeg rittede om, og vævede et stykke, men det var stadig ikke rigtigt. I aftes gik det op for mig, hvad der var galt, så jeg lavede et nyt design i WeavePoint, dagen i dag har jeg så brugt til at sølle og ritte om igen, (der er 794 tråde, så det tager tid), og jeg kunne næsten ikke få armene ned, da det lykkedes. Heldigvis er der trend nok tilbage til at væve et tørklæde.

Ingen kommentarer: