lørdag den 9. maj 2009

Udstilling på Textilforum

Jeg har været på udstilling i Textilforum i Herning i dag.
Jeg mødtes med Karen Noe derude og vi så en spændende udstilling med beklædning, vævning og knipling af 3 tyske kunstnere. Udstillingen hedder grænseløs textilkunst og kunstnerne hedder Andreas Müller (vævning), Christina Luhn (beklædning) og Ellen Meyer (knipling).
Jeg var selvfølgelig mest optaget af vævningerne. Da jeg var til vævemesse i Leksand i Sverige i september 2008, var jeg så heldig at høre et foredrag med Andreas Müller, og jeg så hans ting der. Men de kan sagtens tåle at ses flere gange. Jeg nærstuderede på hans teknikker, der med lidt eksperimenteren kan gøres efter.

Bagefter holdt Karen og jeg arbejdsmøde i cafeen. Vi har gang i et nyt projekt, så der blev diskuteret væveprøver, garner og farver, mens vi drak kaffe og spiste muffins.
En udbytterig dag med ny inspiration og lidt mere hold på vores projekt.

Sluttelig kørte jeg tilbage til Silkeborg i det skønne forårslandskab, dog med regnskyer lurende i horisonten.



3 kommentarer:

Life Looms Large sagde ...

Thanks for sharing the pictures of the exhibition! It's always interesting to see what other weavers are up to!

Sue

India sagde ...

Tack för att vi fick följa med på en så intressant utställning. Är det en knypplad krage på den röda klänningen? Tog du några mer foto på det knypplade får du gärna visa dom. Det är så roligt när det skapas något nytt inom det området. I Sverige är vi nog ganska dåliga på nyskapande i knyppling.

Inge sagde ...

Ja, India det er knipling. Det var bare rigtig flot. Desværre har jeg ikke flere billeder, det meste lå i glasmontrer og var derfor svært at fotografere.